Πέμπτη 20 Ιουλίου 2023

ΣΧΟΛΙΚΟΙ ΣΥΝΕΤΑΙΡΙΣΜΟΙ _ΕΝΑ ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ του Χρήστου Κατσαρού

 ΣΧΟΛΙΚΟΙ ΣΥΝΕΤΑΙΡΙΣΜΟΙ _ΕΝΑ ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ 

ΓΕΝΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ:

      Έχοντας υπόψη τους σκοπούς και τους στόχους που προβλέπει ο νόμος 1566/85 για τους Σχολικούς Συνεταιρισμούς στο άρθρο 46 αλλά και την Υ.Α. (ΦΕΚ 1107/1997 - Αριθ.Φ3/1085/Γ1/1456)(ίδρυση-καταστατικό-κανονισμός) η λειτουργία ενός μαθητικού σχολικού συνεταιρισμού αποτελεί ένα από τα ιδανικότερα μέσα βιωματικής μάθησης διευκολύνει το άνοιγμα του σχολείου προς τη κοινωνία, επιτυγχάνει την αρμονική κοινωνικοποίηση των μαθητών, εφαρμόζει τις αμεσοδημοκρατικές διαδικασίες, αποκομίζει «οικονομικά οφέλη» για το σχολείο και ενισχύει την αυτοδιαχείριση και αυτοδιάθεση της σχολικής μονάδας, δίνοντας  το παράδειγμα του πραγματικού εθελοντισμού και της κοινωνικής προσφοράς.

      Επίσης ένας Σχολικός Συνεταιρισμός ευαισθητοποιεί τους γονείς και τα παιδιά και η συμμετοχή τους γίνεται παράδειγμα προς τη τοπική κοινωνία.

      Τα προαναφερθέντα οφέλη ενισχύουν αυτή την ελεύθερη πρωτοβουλία για ένα ανοικτό και δημοκρατικό σχολείο με στόχο τη δημιουργική συλλογιστική, τη συνεργασία και τη βιωματική μάθηση.

ΕΙΔΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ:

Τα παιδιά ανακαλύπτουν τις Φυσικές Επιστήμες, τα Μαθηματικά, την Κοινωνική Οικονομία(αλληλεγγύη-προσφορά-ζήτηση)και την Οικολογία.

 

ΣΤΟΧΕΥΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ:

Μαθητές από 9-12 ετών

Μέλη του συνεταιρισμού, πάντοτε σε προαιρετική βάση, μπορούν να είναι οι μαθητές των τάξεων Δ', Ε και ΣΤ.

ΘΕΩΡΙΕΣ ΠΟΥ ΕΦΑΡΜΟΣΤΗΚΑΝ:

1.Ο μεγάλος παιδαγωγός και συνεταιριστής John Dewey έθεσε τις βάσεις του κινήματος της προοδευτικής εκπαίδευσης στις ΗΠΑ στις αρχές του 20ου αιώνα με τη λειτουργία του Σχολείου Εργασίας σε μια προσπάθεια να μετατρέψει το σχολείο σε τόπο συνεργασίας, επικοινωνίας, συναναστροφής, ομαδικής εργασίας και ενεργής συμμετοχής έτσι ώστε το σχολείο να ενισχύσει την κοινωνική ζωή και να εδραιώσει την οργανική του θέση με την κοινωνία. Μια ολοκληρωμένη πρόταση διαπαιδαγώγησης των νέων, που υιοθετεί την συνεργατική δημιουργικότητα και καινοτομία, αποτελεί ο σχολικός συνεταιρισμός ο οποίος αξιοποιεί, μέσω της συμμετοχής, τη συλλογική εργασία, τελειοποιεί τις δεξιότητες των μαθητών και προωθεί την κοινωνική επιχειρηματικότητα.

2. Η παιδαγωγική Freinet συγκροτείται από θεμελιακές αρχές, όπως:
• συνεργασία και πολιτειότητα
• κοινοτική –συνεταιριστική οργάνωση της σχολικής ζωής
• ελεύθερη έκφραση και επικοινωνία
• «φυσική» μέθοδος μάθησης
• έρευνα- πειραματικός ψηλαφισμός
• σύνδεση του σχολείου με την κοινότητα-κοινωνία
.

ΜΕΘΟΔΟΣ

Σύλληψη της ιδέας –επισκέψεις σε χώρους παραγωγής και τεχνογνωσίας                                                      

Παρασκευή προϊόντων

Συσκευασία – τυποποίηση

Παρουσίαση- διάθεση προϊόντων

ΑυτοΔιαχείριση ποσών

Και αγορά προϊόντων στελέχωσης της σχολικής μονάδας

ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ

Ενημέρωση των φορέων της σχολικής μονάδας

Συνέλευση τάξης-εων

Αγορά βιβλίων εσόδων –εξόδων, πρακτικών συνεδριάσεων συνεταιριστών τάξης  και μπλοκ αποδείξεων.

Επισκέψεις σε εργαστήρια παραγωγής προϊόντων που ενδιαφέρουν

Αγορά πρώτης ύλης

Εργαστήρια εντός της σχολικής μονάδας

Συσκευασία - Παρουσίαση προϊόντων

Διαφήμιση της δράσης και των προϊόντων

Πώληση των προϊόντων

Ενθάρρυνση - ανταμοιβή

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου