Τρίτη 28 Απριλίου 2020



ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΕΝ ΔΡΑΣΕΙ Ν.ΦΘΙΩΤΙΔΑΣ
Συναδέλφισσες και Συνάδελφοι,                                                                                    
 Χρόνια Πολλά με υγεία και γρήγορη επάνοδο  στα σχολεία μας
                                                                                                                                                                                              Πριν πολλά πολλά χρόνια όταν οι πολιτικές ηγεσίες ήθελαν να προωθήσουν ένα νομοσχέδιο με τις μικρότερες αντιδράσεις από το οργανωμένο συνδικαλιστικό κίνημα «χτένιζαν» τα συνδικάτα για να βρουν πρόθυμους συνδικαλιστές, όχι απλώς να τα στηρίξουν, αλλά κυρίως να τα προωθήσουν κάνοντας να φανεί  ότι είναι αιτήματα των συνδικάτων.
    Η πρακτική αυτή εφαρμόστηκε διαχρονικά και στην ΔΟΕ και διατηρήθηκε όσο διαρκούσε η απόλυτη συνδικαλιστική κυριαρχία είτε της μιας, είτε της άλλης παράταξης (αυτοδυναμία). Οι παραταξιακές  αυτοδυναμίες έγιναν το όχημα ώστε να επιβληθούν και να «νομιμοποιηθούν» μια σειρά αντιεκπαιδευτικά και αντεργατικά νομοσχέδια. Συνήθως το υπουργείο παιδείας ήταν σε άμεση επικοινωνία με εκπροσώπους της παράταξης που είχε την αυτοδυναμία και συνήθως ήταν οι συμπαθούντες κομματικά την κυβέρνηση. Στην διάρκεια των χρόνων είναι χαρακτηριστικά πολλά  τραγελαφικά περιστατικά. Αλησμόνητες οι στιγμές όπου στην διάρκεια γενικής συνέλευσης του κλάδου, αείμνηστος υπουργός παιδείας εμφανίστηκε εκπρόσωπος και καθοδηγητής παράταξης χαρίζοντας ατέλειωτες στιγμές γέλιου.
   Με το τέλος των αυτοδυναμιών (πριν 20 και πλέον χρόνια) το φαινόμενο περιορίστηκε στην προσπάθεια κομματικών παρατάξεων να μεταφέρουν θέσεις μέσα στο συνδικάτο. Και οι συζητήσεις και συνεννοήσεις του εκάστοτε υπουργού παιδείας περιορίστηκαν με  την αντίστοιχη κομματική παράταξη.
    Έτσι παρατηρούμε, ειδικά τα τελευταία χρόνια, μια ουσιαστική αντιπαράθεση συνδικάτου και πολιτικής εξουσίας, που σε ορισμένες περιπτώσεις πήρε ακραία χαρακτηριστικά διαμαρτυρίας με άτακτη υποχώρηση της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου (δες αξιολόγηση). Η ενότητα μας δυνάμωσε.
   Δυστυχώς  σήμερα το παλιό έργο του προπομπού αποφάσεων του υπουργείου επέλεξε να παίξει το Δ.Σ. του Συλλόγου μας με την ομοφωνία μάλιστα όλων των παρατάξεων που συμμετέχουν. Η πρόταση του Δ.Σ. του Συλλόγου που καλεί την σχολική επιτροπή του Δήμου να αξιοποιήσει αδιάθετες, οι άλλες (;) πιστώσεις της για την αγορά ηλεκτρονικού εξοπλισμού των μαθητών, έρχεται τώρα και με πράξη νομοθετικού περιεχομένου από το υπουργείο προς υλοποίηση.
    Έτσι ερχόμαστε σε μέρες έντονης και πρωτοφανούς κρίσης να γίνουμε θεατές αλλά και πρωταγωνιστές (εκπαιδευτικοί, μαθητές, γονείς ) ενός έργου-Αλαλούμ.  Από το πρώτο επεισόδιο με την εγκύκλιο του υπουργείου παιδείας της 7ης Απριλίου, με τίτλο «υπολογιστές σε όλους όσοι έχουν ανάγκη», πήγαμε στις 8 Απριλίου στο δεύτερο με «υποσχέσεις στη Βουλή ότι η προμήθεια για τον τεχνολογικό εξοπλισμό  ήταν επί θύραις» και ότι «λεφτά υπήρχαν» (20 εκατ. € από το ΕΣΠΑ)». Κι εκεί που τα σχολεία κατέγραφαν τις ανάγκες των μαθητών τους, βάσει των οδηγιών που είχαν λάβει, ήρθε η ανατροπή στο τρίτο επεισόδιο της 9ης Απριλίου. Με νέα εγκύκλιο, η κυρία Κεραμέως αναίρεσε τα προηγούμενα και εμβρόντητοι οι διευθυντές σχολείων ενημερώθηκαν ότι ο εξοπλισμός «επ' ουδενί» δεν αφορούσε τους μαθητές τους, αλλά... τα σχολεία τους. Αυτό το ρεσιτάλ ανικανότητας και απειρίας(;) έγινε αντιληπτό από τους μαθητές, τους γονείς και τους εκπαιδευτικούς. Τώρα παρακολουθούμε  το τελευταίο επεισόδιο (μέχρι το επόμενο) για το έργο «Εξ ’αποστάσεως εκπαίδευση». Είναι η ΠΝΠ με την οποία το μπαλάκι της ευθύνης  περνά στους Δήμους, με τα γνωστά προβλήματα στα οικονομικά τους, που έχουν οξυνθεί το διάστημα που η αγορά είναι κλειστή, ενώ το υπουργείο Εσωτερικών δείχνει να αποποιείται οποιασδήποτε ευθύνης. Οι Δήμοι τώρα -και όχι το υπουργείο- είναι εκείνοι που πρέπει να αγοράσουν φορητούς υπολογιστές για τα σχολεία! Μεταβίβαση ευθύνης, χωρίς όμως καμία πρόβλεψη ανάλογων πιστώσεων. Αν τα σχολεία ήταν ιδιωτικά ΚΕΚ ίσως είχαν καλύτερη τύχη μιας και εκεί βλέπουμε να μοιράζονται εκατομμύρια ευρώ μέσω voucher σε ιδιώτες για αμφιβόλου ποιότητας και χρησιμότητας προγράμματα. Το «φιάσκο» με τα voutchers και την τηλε κατάρτιση το είδατε όλοι. Αυτά παθαίνει όποιος «κουβαλά τη γίδα στην πλάτη».
    Η ΔΟΕ, όπου ευτυχώς δεν υπάρχει απόλυτη πλειοψηφία, σχολίασε και καταδίκασε την απόφαση. Όσο για εμάς ή το υπουργείο άκουσε τον Δ.Σ. του Συλλόγου μας ή ο Σύλλογος ήρθε σε επικοινωνία με το υπουργείο ή τα μεγάλα πνεύματα (Σύλλογος- Υπουργείο) συναντήθηκαν.
     Για την ΔΑΚΕ θεωρούμε «φυσιολογική» την στάση της γιατί οι εκπρόσωποι της στο Δ.Σ. του Συλλόγου μάλλον έτσι θεωρούν ότι εκπληρώνουν το κομματικοσυνδικαλιστικό καθήκον τους. Μας προκαλεί απορία η θέση και συναπόφαση των άλλων παρατάξεων (ΔΗΣΥ, ΠΑΜΕ, ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ ΚΙΝΗΣΗ).
      Για όσους δεν το πρόσεξαν στην ανακοίνωση της ΔΟΕ επισημαίνεται:
     «Σε μια νέα Π.Ν.Π. με «μέτρα για την αντιμετώπιση των συνεχιζόμενων συνεπειών της πανδημίας του κορωνοϊού COVID-19» , όπως αναγράφεται στο Φ.Ε.Κ. Α΄ 84/13-4-2020,προχώρησε η κυβέρνηση…
Στο άρθρο που προβλέπει το ζήτημα της προμήθειας ψηφιακού εξοπλισμού από τις Σχολικές Επιτροπές για την υλοποίηση της εξ αποστάσεως διδασκαλίας, αποδεικνύεται «άνθρακες ο θησαυρός» της επικοινωνιακής προσπάθειας καλλιέργειας κλίματος ευφορίας στην κοινωνία, εκ μέρους της κυβέρνησης, με την προσδοκία διανομής laptop/tabletsσε μαθητές κι εκπαιδευτικούς ώστε να αρθούν οι μεγάλες ανισότητες που αφορούν τη διαδικασία της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης. Μετά την παλινωδία των ανακοινοποιήσεων και των αλληλοαναιρούμενων εγγράφων προς τα σχολεία, σχετικά με το πώς και το πόσα laptop/tablets θα διανέμονταν, τώρα η κυβέρνηση πετάει το μπαλάκι στις σχολικές επιτροπές των Δήμων που θα πρέπει κατόπιν «αιτιολογημένου» αιτήματος προσδιορισμού των αναγκών από τους διευθυντές των σχολείων να αξιοποιήσουν «αδιάθετες» πιστώσεις που προκύπτουν από την αναστολή λειτουργίας των σχολείων για την αγορά τους. Με ξένα κόλλυβα μνημόσυνο δηλαδή και δίχως καμία βούληση για έκτακτη κεντρική επιχορήγηση ή αξιοποίηση των πολυδιαφημιζόμενων δωρεών αλλά με έκτακτα κονδύλια από Δήμους ή Περιφέρειες προς τις σχολικές επιτροπές μόνο στην περίπτωση που δεν επαρκούν τα χρήματα που θα έπρεπε να δοθούν στα σχολεία για τις λειτουργικές τους ανάγκες και, πλέον, εξαφανίζονται. Η μόνη βεβαιότητα είναι ότι τα χρήματα που «ληστεύονται» δεν θα επαρκούν για την κάλυψη των αναγκών….»
Τα συμπεράσματα και τα σχόλια δικά σας.
 ekpaiendraseifth@gmail.com                                                                                           https://ekpaideytikoi-en-drasei-fthiotidas.blogspot.com/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου